Jos et löydä vastauksia kysymyksiisi, voit ottaa meihin yhteyttä:

Voit rekisteröityä verkossa tai puhelimitse. Napsauta tästä ja tutustu tarjouksiin.

Hinnan muuttaminen tapahtuu helposti soittamalla numeroon +358942454551. Korkeampaan hintaan siirtymisestä ei aiheudu kustannuksia, mutta alhaisempaan hintaan vaihtamisesta veloitetaan yhden kuukauden maksua vastaava summa nykyisellä hinnallasi. Ota meihin yhteyttä ja autamme sinua muutoksen suorittamisessa.

Voit soittaa meille numeroon puhelinnumero +358942454551 tai lähettää peruutuspyynnön verkossa ja käsittelemme sen.

Tarjoamme jopa 50 megatavun nopeuden, joka saattaa vaihdella eri tekijöistä riippuen. Yksi näistä tekijöistä on mm. samalla alueella samaan aikaan yhteydessä olevien käyttäjien määrä.

Tarjous ei sisällä sähköpostipalvelua mutta voit luoda itsellesi ilmaisen sähköpostitilin Gmailin tai Hotmailin tapaisissa alustoissa.

Kyllä. Kaksi tuotteistamme toimii Wi-FI-modeemeilla: Freedom 25 ja Freedom 50.

Pelaaminen verkossa on mahdollista, mutta se saattaa joissakin tapauksissa olla hankalaa. Emme suosittele FPS-pelien pelaamista verkossa, koska johtuen satelliitin etäisyydestä maahan saattaa yhteydessä ilmetä viivettä.

Joissakin PlayStationin tai Xboxin verkkopalveluissa saattaa olla myös rajoituksia ”rajoitettujen NAT" -säädösten vuoksi.

Kyllä, palvelumme ovat saatavissa monissa maissa ympäri maailmaa. Ota yhteyttä ja pyydä lisätietoja.

Palvelu ilmoittaa suurimman mahdollisen nopeuden, jota Viasat ei välttämättä voi taata kaikkina hetkinä johtuen meistä riippumattomista tekijöistä (esim. ruuhkautuminen liikennehuippujen aikana, jolloin monet käyttäjät käyttävät yhteyttä samaan aikaan). Varaamme oikeuden priorisoida liikennettä verkossa.

Tarjoamme vielä paremman vaihtoehdon! Lähetämme sinulle ammattiasentajan täysin ilmaiseksi.

Ei, et tarvitse maalinjaa. Satelliittivälitteisellä, huippunopealla internetyhteydellä voit käyttää viestintään IP-puhelinta.

KA-SAT – satelliitti on noin xx astetta etelään niemimaasta. Niin kauan, kun antennin ja taivaan välillä ei ole suoraa näkyvyyttä estäviä esteitä, olet KA-SAT – satelliitin peittoalueella.

Jos olet aikeissa muuttaa, sinun tulee ilmoittaa asiasta meille kuukauden ennen muuttoa.

Jos haluat siirtää laitteiston uuteen asuinpaikkaasi, tarvitsemme tiedon siitä, minne olet muuttamassa.

Jos et halua laitteistoa mukaasi, sinun tulee peruuttaa jäsenyytesi. Tässä tapauksessa palvelu lakkautetaan ilmoituksesi vastaanottoa seuraavassa kuussa. Jos sopimuksesi on edelleen voimassa, palvelu lakkautetaan sopimuksen päättymisestä seuraavassa kuussa.

Saat kaikki tarvitsemasi laitteet tilatessasi palvelun. Laitteistoon sisältyvät seuraavat: satelliittiantenni, modeemi, asennuskiinnikkeet ja kaapelit.

Käynnistä modeemi uudelleen (musta laatikko, jossa lukee Too): irrota laite virransyötöstä 10 sekunnin ajaksi ja liitä se sitten takaisin. Jos tämä ei toimi, liitä tietokoneesi suoraan modeemiin ja tarkista, onko langattomassa signaalissa vikaa. Tämä tehdään liittämällä reititin tietokoneeseen verkkokaapelilla. Käynnistä modeemi uudelleen. Jos se ei vieläkään toimi, tarkista, syttyvätkö modeemin valot, soita meille numeroon +358942454551 ja autamme sinua ratkaisemaan ongelman. Muista, että voidaksemme auttaa sinua, sinun täytyy olla silloin kotona.

Koska signaali lähetetään ensin satelliittiin ja sitten takaisin maahan, vasteajat ovat hiukan pidemmät kuin perinteisissä yhteyksissä (ADSL, radio jne.). Vasteaika on tavallisesti 600-700 millisekunnin välillä, mutta joissakin tapauksissa se saattaa olla jonkin verran pidempi signaalin voimakkuudesta riippuen.

Vasteajasta johtuen satelliittivälitteisen internetyhteyden nopeutta ei voida tarkistaa samalla tavalla kuin perinteisessä ADSL-yhteydessä. Nopeuden tarkkaa laskemista varten tulee käyttää asianmukaista nopeustestiä.

Kirjoita selaimeesi seuraava osoite nopeuden tarkistamiseksi: speedprobe.skylogicnet.com  

Kyllä. Sääolosuhteet voivat heikentää signaalia, joten on tärkeää, että satelliittiantenni on suunnattu oikein, jotta saadaan mahdollisimman voimakas signaali. Tällä tavoin huonoissa sääolosuhteissa signaalin heikkeneminen on vain hyvin vähäistä.

Kyllä. Kaistanleveys riittää varsin hyvin verkkotelevision katseluun ja useimmissa hintavaihtoehdoissa on myös riittävä nopeus HD-elokuvien katseluun.

Huomaa, että verkkotelevision tilauspaketit vaativat suuren määrän dataa, minkä johdosta kuukauden kiintiö saattaa tulla nopeasti täyteen, jolloin nopeus laskee seuraavaan laskutuskauteen saakka.

VPN-verkot yleensä toimivat, mutta muista kuitenkin, että pidemmät vasteajat heikentävät suorituskykyä. Etätyöpöytä tai Citrix saattavat olla rajoitettuja, eikä niitä siksi suositella.

Yksityisissä tilauksissa käyttäjän verkon ulkopuolelta tuleva internetliikenne yleensä estetään toimittajan keskuspalomuurilla. Tämä myös estää joidenkin palvelinpohjaisten palveluiden käytön. Oikean toiminnan varmistamiseksi palvelut tulee aloittaa asiakkaan verkon sisäpuolelta.

Käytössä on erilaisia nopeustasoja. Huippunopeus on se, jonka valitset kuukauden käytön kattamiseksi. Jos ylität valitsemallesi kuukausihinnalle määritellyn rajan, nopeus laskee. Alhaisempi nopeus riittää useimmille verkko-, sähköposti-, musiikki- ja videopalveluille peruslaadulla.

Datakiintiö nollataan joka kuukausi samana kuukauden päivänä, jolloin teit tilauksen.

Kyllä, se on mahdollista. Täytä lomake, jonka löydät sivulta  ja lähetä se meille ennen laskutuspäivää.

Kyllä, voit valita kuukausi-, neljännesvuosi- tai vuosilaskutuksen. Voit myös valita, haluatko saada laskun postitse vai sähköpostitse.

Jos haluat tehdä muutoksia, meidän tulee saada siitä tieto ennen laskun kirjoittamista. Ota yhteyttä ja autamme sinua!